17. mai - våre beste tips til sunne og enkle oppskrifter
17. mai - våre beste tips til sunne og enkle oppskrifter

17. mai – våre beste tips til sunne og enkle oppskrifter

17.mai er rett rundt hjørnet og vi gir deg våre aller beste tips til hva du kan lage. Selv om det går helt fint å kjøpe en is på 17. mai er det like enkelt å lage. Små barn under 1 år skal heller ikke ha tilsatt sukker og da er det perfekt med et næringsrikt alternativ for deg som vil gi is. Køene er ofte lange 17. mai og det kan også være smart å ha noe på lur i veska. Når de små blir sultne så vet vi alle at det må skje NÅ og ikke etter 20 minutter i kø. Selv skal jeg lage opp muffinsene som du finner oppskriften på lenger ned i innlegget.

17.mai frokostis med kiwi og jordbær

Fra 10 måneder.

Hva passer ikke bedre enn en næringsrik frokostis på 17. mai? Klikk her for oppskrift.

17. mai - våre beste tips til sunne og enkle oppskrifter

Få en smakebit på den splitter nye is- og smoothieboken (e-bok) her.

Minimuffins

Fra 6 måneder.

Dette er skikkelig saftige minimuffins med havre, frukt og grønnsaker. Helt perfekt å ha i veska på 17. mai når barna er slitne og sultne og køene er lange.

Oppskrift og fremgangsmåte finner du her.

Bare Bra Barnemat Mangois

Fra 6 måneder.

Det eneste du trenger er en pose frossen mango, litt lime og en skvett kokosmelk om du ønsker. Oppskrift og fremgangsmåte finner du her.

Mangois med kokos og lime som passer fra 6 måneder

Sjokolademuffins

Fra 6 måneder.

Utrolig gode veskemuffins. Husk å ta med noen ekstra så du har til resten av familien også, disse kommer til å gå unna. Disse kan også lages større og pyntes med krem, jordbær og blåbær som vist på bilde under. Oppskriften finner du her.

sjokolademuffins proppet med viktige næringsstoffer

Pynt sjokolademuffinsene som vist under. Vil du lage lyse muffins bytter du ut kakao med en teskje vaniljepulver.

17. mai - våre beste tips til sunne og enkle oppskrifter

Oppskriften på 17. mai ostekake finner du her.

Prøv også disse superpopulære cashewkulene.

Vi ønsker deg en strålende 17.mai!

Husk å følge Bare Bra Barnemat på Facebook her.

Følg oss daglig på Snapchat her.

Bare Bra Barnemat

 

 

 

 

Klem fra Veronika og Stine

About the Author Stine Pedersen Svarthe

Stine har en bachelorgrad i ernæring og elsker å finne enkle løsninger på hvordan man kan lage skikkelig digg hjemmelaget og næringsrik mat.

follow me on:

Leave a Comment:

Dine data, du er sjefen!

For å gjøre nettsiden vår så bra og nyttig som mulig, samler vi inn informasjon fra alle dere som besøker oss. Vi bruker denne informasjonen til å forbedre brukeropplevelsen og ved passende anledninger for reklame i sosiale medier.

Din informasjon er trygg hos oss. Mer informasjon om informasjonskapsler og behandling av dine personopplysninger, finner du under vilkår for personvern og informasjonskapsler. Godtar du at vi henter inn statistikk og bruker informasjonskapsler?
Du kan alltid endre innstillingene dine ved å gå til innstillingene for informasjonskapsler nederst på siden.

Dine innstillinger for informasjonskapsler

Nødvendig for å kunne bevare nettsidens grunnleggende funksjoner, som å bestille time og lese våre artikler. De bidrar også til ivaretakelse av vår nettsides sikkerhet og drift i samsvar med gjeldende regler. Disse informasjonskapslene gjør det mulig for oss å sende artikler og tips direkte til deg ved spesielle anledninger. Vi vil kun bruke denne funksjonen for å gi deg reklame i korte perioder. Ved å deaktivere disse informasjonskapslene kan det føre til at du ser annonser som ikke er like relevante for deg.

Bli trygg på å barnematen selv. Få Babymatguiden gratis her.